W tym poście zebrałem materiały opublikowane w cyklu “Porady dla Team Leadera”:

Podsumowując – dobry lider dba o swoich pracowników i pomaga im się rozwijać. Inspiruje do działania oraz sprawia, że zespół osiąga coraz wyższe cele. Rozumie jakie cechy mają jego koledzy i stara się je tak zgrać ze sobą, by zespół jako całość był jak najbardziej efektywny. Umie dzielić się odpowiedzialnością, ale wie również, w jaki sposób tej odpowiedzialności wymagać.

Dobry lider to taki, który po pewnym czasie staje się zbędny – zespół osiąga taki poziom dojrzałości, że jest w stanie samemu się organizować i pracować efektywnie bez wsparcia swojego lidera.

Bycie liderem to ciężki kawałek chleba, ale dający naprawdę dużą satysfakcję – nic nie cieszy tak bardzo, jak prowadzenie zespołu, który z tygodnia na tydzień radzi sobie coraz lepiej. I tego Ci właśnie życzę 😊